Блог АКУ

Технології як інструмент економії для коворкінгів

Технології допомагатимуть операторам гнучких просторів знизити витрати

Ще до початку глобальної пандемії оператори коворкінгів працювали на висококонкурентному ринку. В міру його зростання та розвитку швидко збільшувались кількість гравців та їхніх типів. Долучились навіть власники нерухомості, які стомились спостерігати за тим, як коворкінги приваблюють корпоративних орендаторів, потреба яких у гнучких просторах постійно зростає.

В часи пандемії, віддаленої роботи та розподілених команд конкуренція за кожного резидента стала агресивніша, адже локдауни та робота вдома впливають на показник наповненості локацій, який є найнижчим з 2008 року, каже регіональний директор компанії Yardi (розробник ПЗ для коворкінгів) Джастін Харлі. Він вважає, що конкурувати та готуватись до нової нормальності зараз можливо лише шляхом зменшення витрат через впровадження технологій.

«Перш ніж панікувати, коворкінгам варто навести лад у своїх бек-офісних технологіях, - вважає він. – Їм потрібно подивитись на свої процеси та запитати себе: "як ми можемо бути ефективнішими? " Можливо, зараз вперше вони мають час на перевірку своєї ефективності й пошук способів вдосконалення, оскільки конкуренція посилюється, в тому числі – за рахунок власників нерухомості».

Залюднений ландшафт
На ринку Великобританії є безліч прикладів управління орендодавцями власними приміщеннями, також збільшується кількість контрактів на управління приміщеннями власників нерухомості, які хочуть скористатися зростаючим попитом на коворкінги. Наприклад, інвестиційний траст British Land створив власний гнучкий простір Storey у 2017 році, у 2019 році його конкурент LandSec представив бренд Myo.

Менші оператори комерційної нерухомості також починають долучатись до процесу. Наприклад, компанія TCN, що створює офіси для креативних бізнесів. На сьогодні цей оператор відремонтував 400 тисяч квадратних футів простору по всій Великобританії – небагато для галузі, але ці локації мають перевагу гнучкості, оскільки оператор володіє активами, а не орендує їх.

Ці учасники «вичавлюють існуючих операторів, які здають нерухомість орендодавців», пояснює Харлі. Орендодавець із власним приміщенням може запропонувати кращу ціну, аніж оператор-орендар. Якщо раніше оператори могли зробити ставку на конкуренцію внаслідок якості послуг, то ця ставка не діє під час глобальної пандемії, коли абсолютно всі зазнають зменшення прибутку. Зараз, стверджує Харлі, займе компанія-орендар вільний простір у будівлі, якою ви керуєте, чи ні, залежить виключно від вартості.

Наведення ладу
У операторів коворкінгів є значні можливості заощадити гроші, використовуючи технології для впорядкування. Історично, технічні рішення в цьому секторі зосереджувались на клієнтському боці, а саме – на покращенні користувацького досвіду орендарів: наприклад, бронювання кімнат для переговорів, цифрові ключі та комунікація. Тепер технічні рішення можуть оцифрувати багато бек-офісних функцій.

«Ми захоплюємося property tech і тим, що технології роблять для резидентів коворкінгів, але ми забуваємо навести лад всередині, - каже Харлі. – Існує багато неефективності в діяльності та досі використовується таблиця Excel. Люди все ще виконують «обходи та перевірки» з аркушем паперу та олівцем. Це і є лише кількома з багатьох типів неефективності в цьому секторі».

Гарним прикладом Харлі вважає процес виїзду з коворкінгу. Традиційно він відбувається таким чином: орендар повідомляє про виїзд, представник оператора відвідує приміщення, оцінює, які роботи потрібно виконати, та замовляє різні послуги у сторонніх виконавців (в одних – фарбування стін чи заміну килима, в інших – виставлення рахунків, бухгалтерський супровід тощо).

Все це консервативно робиться за допомогою паперових документів та електронних листів. На сьогодні існують інші, більш ефективні та ергономічні рішення: інспектор може використовувати мобільний застосунок на смартфоні для створення чек-лісту під час візиту, а програмне забезпечення автоматично сформує та відішле замовлення підрядникам – це економить час, а отже, гроші.

«Коли відбувається тиск на прибуток, варто шукати шляхи економії, — вважає Харлі. — Якщо ви впровадите хороші технології, ви зможете отримати користь, яку не можливо передбачити, - наприклад, можливість переорієнтувати чиюсь діяльність задля більшої прибутковості».

Не зважаючи на те, що мільйони людей, які зараз працюють вдома, можуть і не повернутись у свої нові чи оновлені гнучкі простори, можна впевнено сказати, що з часом ринок коворкінгів (не лише Великобританії – всіх інших країн) вийде з-під впливу глобальної пандемії. Коли це станеться, контроль над витратами буде не менш важливим у зростаючому конкурентному середовищі. Як каже Харлі: «Операторам потрібно бути готовими до того, що люди повернуться, бо це є невідворотним».